566611
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Prezentowana książka nie jest kolejną propozycją metodyczną, choć zawiera treści wskazujące na możliwe sposoby nauczania szkolnego matematyki. Stanowią one jednak nowsze podejścia interpretacyjne odnoszące się do szerzej rozumianych procesów dydaktycznych niż dydaktyczne przykłady usprawniania transmisji wiedzy matematycznej w klasach najmłodszych. /.../Zarówno teoretyczny, jak i praktyczny wymiar tej książki ma na celu ukazanie szerokiego spektrum wzajemnych związków wczesnoszkolnej matematyki i wielu obszarów edukacyjnych, często niedostrzeganych w wystarczającym zakresie i słabo reflektowanych społecznie.
Część I Teoretyczne konteksty wczesnoszkolnej edukacji matematycznej * Matematyczne niepowodzenia dziewcząt i mniejszości etnicznych. Przyczyny, wyjaśnienia, środki zaradcze w świetle ideologii * Szkolna matematyka jako skansen socjalizacji ucznia w klasach młodszych * Ocenianie w krainie entropii, czyli o nie oczywistości motywacyjnej funkcji oceny w edukacji wczesnoszkolnej * O potrzebie rozwijania myślenia twórczego w edukacji matematycznej uczniów * Zadania szkoły i rola nauczyciela w rozpoznawaniu i urzeczywistnianiu potencjalności uczniów zdolnych - perspektywa teoretyczno-praktyczna * Zapominanie matematyczne idee edukacyjne Caleba Gattegnlo * Część II Diagnostyczne odczytania matematycznych umiejętności * Po co oddawać do jabłek ogryzki, czyli o ilustracjach do zadań matematycznych * Kompetencje matematyczne uczniów klas trzecich - próba diagnozy * Matematyczny wymiar zindywidualizowanego nauczania w klasach najmłodszych * Dlaczego przeciętny człowiek nie może zrozumieć matematyki? * Część III Zajmowanie się matematyką w klasach najmłodszych - praktyczne imspiracje * Indywidualizacja pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie - przykłady dobrej praktyki w szkolnictwie brytyjskim * Strukturalne środki dydaktyczne środkami zaradczymi - na przykładzie zastosowania materiałów Numicon * Potrzeba stosowania strategii heurystycznych w czasie zajęć edukacji matematycznej * Uczyć matematyki inaczej - zapiski praktyka
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17105 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 225-234, netogr. s. 234-235.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej